עמדת טעינה AC או :DC מה ההבדל?

יוני קינן

    להצעת מחיר על עמדת טעינה השאירו פרטים או התקשרו:
    053-555-9053

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    בוודאי כבר שמתם לב להסברים המסובכים אודות סוגי עמדות הטעינה השונות וראשי תיבות כמו AC ו – DC שצצות מכל עבר באופן בלתי ברור בעליל. אז לפני שתקבלו חשק לתפוס את הגיטרה ולפרוט עליה כמה אקורדים כבדים במיוחד, במאמר זה נסביר מה זה  AC/DC, איך הוא בדיוק קשור לעמדות הטעינה ומה ההבדל ביניהם. 

    AC/DC

    לא, אין לזה שום קשר ללהקת הרוק האוסטרלית, והדרך היחידה לשמוע את 'הדרך המהירה לגיהנום' הוא אם תשמיעו אותו בווליום גבוה ברדיו של המכונית. זה כן קשור לדרך שבה המכונית החשמלית החדשה שלכם נטענת. כיום ישנן שני סוגים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, האחת הינה איטית יותר מבוססת על זרם ישר DC והשניה מהירה ומבוססת על הזרם החילופין AC. שתי העמדות יעילות וטובות אך מתאימות לצרכים שונים במשך היום. 

    כשתומס אלווה אדיסון וניקולה טסלה רבו

    תומס אלווה אדיסון, ממציא נורת החשמל, רצה לראות את חזונו מתממש לשכונות שלמות שכל הבתים בהן מוארים ומחוממים באמצעות חשמל. הדרך שלו לעשות את זה היה באמצעות זרם ישר,  DC ) Direct Current) שהוא הגיוני, קל ופשוט להפליא, אך הוא גם יוצר בעיה. על המכשיר החשמלי לשהות בסמוך מאד למקור החשמל והיכולת הסעת הזרם שלו היתה נמוכה מאוד.

    ניקולה טסלה הגה את זרם החליפין Alternating Current( AC) שאיפשר הסעת זרם במתח גבוה למרחקים ארוכים ולאחר מכן להמירו למתח נמוך לפני הכניסה לבתים בשנאי כדי להגן על הדיירים. מלחמת הזרמים נמשכה כמה שנים כשכל אחד מן הצדדים תוקף את החסרונות של השני, אולם זרם החילופין ניצח וכיום אנו משתמשים בו כמעט בכל מקום. הזרם הישיר משמש בעיקר בתעשייה או לצרכים מיוחדים ספציפיים. 

    עמדת טעינה AC  ועמדת טעינה DC

    עמדת הטעינה המבוססת על AC הינה עמדת טעינה איטית אשר נע בן 7 לבין 22 קילוואט לשעה ( KW ). טעינה מסוג זה אורכת 5 עד 10 שעות ומתאימה בעיקר לבתים פרטיים או לחניונים של משרד כאשר הרכב נטען במשך הלילה או כשאתם שקועים בעמל יומכם. עמדת טעינה DC מאפשרת טעינה מהירה, לעיתים עד פחות משעה, מגיעה להספקים גבוהים החל מ- 30 ועד להספק מטורף של 350 קילוואט ומיועדת לרוב לעמדות טעינה ציבוריות המצויידות באמצעי קירור. חשוב לזכור כי מהירות הטעינה אינה תלויה רק בהספק אלא גם בגודל הסוללה שנמצאת ברכב. כמו כן חשוב להתאים בין מהירות הטעינה לקיבולת הסוללה. 

    לסיכום 

    עמדות טעינה DC ו- AC יעילות וטובות בדיוק באותה המידה, אך הן מתאימות לצרכים המשתנים שלכם במשך היום. הקפידו למלא אחר הוראות יצרן הרכב ויצרנית הסוללה כדי להתאים בינה לבין הספק עמדת הטעינה ולשמור עליה בטוחה. 

    כותב המאמר: יוני קינן

    חבר בכיר בצוות תלקון

    מעריץ נלהב של תחבורה בת קיימא ומחויב לעזור לאנשים פרטיים, עסקים ועיריות במעבר המאתגר לרכב חשמלי.